Od nowego roku szkolnego 2011/2012 w przedszkolach i gimnazjach obowiązywać będą nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno pedagogicznej wg zasad nowego ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
W myśl tych przepisów szkoły muszą organizować dla dzieci zajęcia specjalistyczne w tym zajęcia logopedyczne, a szkolni logopedzi będą udzielać pomocy pedagogiczno psychologicznej i na wniosek rodziców uczestniczyć w pracach zespołu.
Zajęcia logopedyczne w myśl nowych przepisów organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba uczestników na zajęciach logopedycznych nie może przekraczać 4 osób.
Do zadań logopedy w przedszkolu, szkole i placówce należy:
1) prowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy uczniów, w tym mowy głośnej i pisma;
2) diagnozowanie logopedyczne oraz, odpowiednio do jego wyników, udzielanie pomocy logopedycznej poszczególnym uczniom z trudnościami w uczeniu się, we współpracy z nauczycielami prowadzącymi zajęcia z uczniem;
3) prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej dla uczniów, w zależności od rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej,
w tym współpraca z najbliższym środowiskiem ucznia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz